qlik-2


De ce am ales sa “promovez” Qlik – 2

Încep prin a reaminti, pe scurt, cele 4 criterii care m-au condus la alegerea Qlik drept platforma de Business Intelligence pe care să o promovez:

  • Are o complexitate acceptabilă, în mod sigur mai mică decât cea a unor competitori de mai mulți ani prezenți în piață
  • Implementarea unei soluții “cap-coadă”, 100% personalizată și care aduce beneficii imediate, se poate face într-o perioadă destul de scurtă de timp
  • O soluție softeware BI, cu toate componentele sale, poate fi achiziționată de clienți la un cost rezonabil
  • Am identificat parteneri locali – mai precis autohtoni, ca să evităm interpretările – dedicați domeniului BI

La cele de mai sus se adaugă ceva, genul acela de “amănunte care fac diferența”.
Întotdeauna am considerat că încrederea se câștigă.  E singurul verb cu care se conjugă firesc.
Iar Qlik a înțeles că trebuie să câștige încrederea viitorilor săi clienți oferind posibilitatea folosirii gratuite, pentru o perioadă limitată de timp, a licențelor platformei.
A inventat și un concept pentru asta, care îi implică direct și pe partenerii Qlik care dezvoltă soluțiile software.  Purtând numele de “Seeing Is Believing” (pe scurt SIB) este o altă denumire pentru termenul mai consacrat de proiect pilot.
Pentru a dovedi propria lor capacitate de a construi soluții software de BI care crează valoare pentru clienți, partenerii locali ai Qlik dezvoltă aplicații în care co-investesc alături de potențialul client, totul petrecându-se în cadrul creat de un proiect cu întindere mică în timp și care are ca rezultat  final o soluție software testabilă oferită unei probleme de business clar formulată. E o altă perspectivă și definiție a SIB-ului.

Clientul poate astfel verifica, făcând o investiție mică, că o soluție de BI îi aduce sau nu beneficii și mai apoi poate decide, în cunoștință de cauză, dacă va demara sau nu și un proiect de mai mare anvergură. Qlik îi vine în ajutor cu posibilitatea folosirii licențelor “de probă” iar partenerul cu dezvoltarea aplicațiilor și co-investiția în proiectul pilot; investiție pe care făcând-o transmite un mesaj de încredere.

Nu am fost niciodată o persoană foarte “tehnică”. Dacă m-a atras însă încă ceva la Qlik a fost modul în care folosește tehnologiile denumite in memory.
La Qlik seturile de date care urmează a fi analizate sunt intim legate de interfețele cu ajutorul cărora urmează a fi “scormonite” și încărcate împreună în memoria RAM a calculatoarelor; de fiecare dată când se trece efectiv la analiză. La nivelul memoriei RAM timpul de răspuns la interogări asupra datelor, aplicate fără respectarea unei reguli prestabilite, este de mii de ori mai scurt decât dacă datele ar sta pe hard disk.  Răspunsurile la întrebări dictate de intuiție vin astfel aproape instantaneu.

Explorarea datelor începe astfel să modeleze fidel modul în care e structurată natural gândirea umană. Să semene cu o călătorie; pe apă; neîngrădită de șosele sau poteci. Se crează astfel condițiile pentru (mini) descoperiri, pentru “Evrika!”, pentru ceea ce vorbitorii de limbă engleză descriu prin folosirea cuvântului – greu de tradus – insight.